Mniej papieru w użyciu

Jeśli wiążemy się umową z bankiem i zaczynamy prowadzić tam rachunek, pociąga to za sobą nieuchronnie liczne procedury formalne. Każda formalność to w konsekwencji dokumenty, które trzeba podpisać, wysłać i zweryfikować. W XXI wieku istnieją jednak alternatywne rozwiązania – należy do nich elektroniczny obieg dokumentów. Dzięki niemu wyciągi, regulaminy oraz listy kierowane z banku do klienta można dostarczać na przykład jako pliki PDF. Z prawnego punktu widzenia są one w pełni legalne, gdyż opatrzono je certyfikowanym podpisem elektronicznym. Nie jest on jeszcze w Polsce tak popularny, ale cały czas się to zmienia.

 

Otwierając konto w większości banków możemy już na samym wstępie zdecydować się na otrzymywanie wyciągów na e-mail. Czasami są one udostępniane w naszym osobistym panelu klienta, do którego logujemy się, aby dokonywać transakcji lub kontrolować wpływy. Jest to nie tylko praktyczne, ale również ekologiczne, bo raptem nie trzeba zadrukowywać kolejnych arkuszy papieru.

 

Bywa również tak, że banki starają się połączyć ofertę e-dokumentów z konkretnym programem na rzecz środowiska. Bank Citi Handlowy zadeklarował, że posadzi drzewo w imieniu każdego klienta, który wybierze opcję elektronicznej faktury. Ten kierunek działania zyskał uznanie także w innych podmiotach i może być szalenie inspirujący.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *